Kwartelastrilde

Kweek Info:

Mocht u willen dat ze jongen krijgen gelden er een aantal eisen: Een plek waar ze hun eitjes kunnen neerleggen ( het liefst in zand ), Ze leggen hun eitjes op een beschutte plek, zoals onder beplanting. Als ze eitjes leggen moet je ongeveer denken aan 8 tot meer dan 10 eitjes. Na 16 tot 18 dagen worden ze door het hennetje uitgebroed. Als de jongen die nestvlieders worden genoemd uitkomen lopen ze vrijwel meteen met hun moeder mee en pikken het zaad van de grond. Na vier weken kunnen ze geheel voor zich zelf zorgen, maar je kan beter nog vier weken wachten voordat je ze weg doet van hun ouders. De Chinese dwergkwartel kan meerdere legsels per jaar leggen, maar het komt veel voor dat ze maar 1 keer de eitjes zomaar neerleggen en er niet voor zorgen. Het mannetje en het vrouwtje kun je makkelijk van elkaar onderscheiden. Het mannetje heeft een zwart-witte keeltekeningwat je goed kunt zien.